CROWDFUNDING


 Welkom!

Bem-vindo!



Bij mijn nieuwe blog "crowdfundingingidsimonsportugal2023"






En dit legt meteen al goed uit waar dit blog voor is:


Het realiseren van een nieuwe werkperiode in het mij geliefde en altijd inspirerende Zuid-Portugal in het voorjaar van 2023.


Zoals u wellicht weet, werk ik de afgelopen jaren jaarlijks op uitnodiging bij Funda
ção Obras, waar ik een nieuwe serie olieverfschilderijen maak geïnspireerd door de rauwe natuur van Alentejo en keramische werken maak.


Het is een geconcentreerde werkperiode, vol onderzoek en experiment, waarin ik nieuw werk maak en me ook intensief verder ontwikkel. Daarnaast is voor mij een zeer groot pluspunt, dat ik middenin de rauwe natuur leef en schilder, wat zeer inspirerend is. Ik leef met het ritme van de natuur en met het ritme van mijn kunst.

Net als dit jaar: Ik schilderde een serie zonsopkomsten na de zonsopkomst en mijn nocturnes 's nachts. Deze ervaringen in de natuur en deze daarna direct in verf om te kunnen zetten is uniek. Ook is de natuur daar is nog heel puur en is de mens nog meer verbonden met de natuur. 

En ik kan, zoals u op de foto's kunt zien, buiten werken, zodat ik niet continu met een masker hoef te werken.

Ondanks, dat ik reeds langere tijd op deze locatie werk, zijn de werkperiodes nog altijd erg vruchtbaar en de resulterende series divers en vernieuwend.

Naast mijn actieve beroepspraktijk en docentschap zijn deze werkperiodes een echte noodzaak om mijn werk sterk verder door te ontwikkelen. En de tijden zijn er niet makkelijker op geworden helaas.


Dat is de reden, dat ik om voor de werkperiode in 2023 uw ondersteuning vraag.


Mijn doelen:
*n nieuwe serie schilderijen
* nieuw keramisch werk
* solo-expositie in Evora
* experiment werk op papier
* samenwerking met internationale mede-residents


In de uitnodiging van Funda
ção Obras, die heb ik reeds mogen ontvangen, ik ben gevraagd om deze keer 11 weken te komen werken.
Ook de uitnodiging om ook dit jaar weer te mogen werken met de meesters in de keramiek Mestre Xico en Luis is reeds bevestigd.
De plannen voor 2023 zijn voortgevloeid uit de werkperiode in het voorjaar en liggen nu zelfs al klaar!


En er is in 2023 een solo-expositie gepland in
Évora
(nog wel even onder voorbehoud).


Een werkperiode levert niet alleen veel op qua nieuw werk en ontwikkeling, maar het is helaas ook een flinke financiële investering:

Er moeten nieuwe schildersdoeken aangeschaft worden voor een nieuwe serie schilderijen, ik neem (u kent mijn werk) dozen olieverf mee en natuurlijk zitte er ook het verblijf, de huur van zowel atelier als casinha, gebonden (onder de selectie) en deze moeten gefinancierd worden. Alsook de rit ernaartoe (denk aan diesel, tol, etc). Ik rijd altijd met mijn auto, met ingenieus ladesysteem achterin naar Portugal, zodat de natte en verse olieverfschilderijen liggend vervoerd kunnen worden; ze zijn dan erg kwetsbaar aangezien het om maanden duurt voordat de olieverf droog is en met name vanwege mijn pasteuze wijze van schilderen.
(zie www.ingridsimons.com).


Ik zou u willen vragen om mij hierin te ondersteunen.




En daar staat natuurlijk ook iets moois van mijn hand tegenover:



Drie bij elkaar ingelijste prenten geïnspireerd door Zuid-Portugal en Alentejo, gebaseerd op foto's, die ik daar dit jaar (2022) maakte.
Zowel in de toyobo (fotopolymeertechniek) als de zeefdruktechniek, en vanzelfsprekend zelf gedrukt.


De prenten zijn samen ingelijst in een staande zwarte lijst van
32,5 x 15 cm.,
en iedere prent is in passe-partout 8 x 8 cm.

Ik druk deze serie in zeer beperkte oplage, namelijk in een oplage van slechts 
12
 stuks a 275,-- euro (incl. Btw)
Allen gesigneerd en genummerd



Ontvangst prenten
Voor het in ontvangst nemen van deze prenten
ga ik twee speciale middagen organiseren in regio Eindhoven.

Er komen twee gelegenheden:
* Op mijn "nieuwe" oude atelier in Museumkwartier Carolus in Valkenswaard
* Tijdens mijn solo expositie bij het Albert van Abbehuis in Eindhoven begin 2023
De data volgen.





Contact
Mocht u interesse hebben om aan deze crowdfunding actie deel te nemen, kunt u mij een bericht (ook met eventuele vragen) sturen naar

info@ingridsimons.com

Deelname op volgorde van deelname


 

Delen graag!
U kunt mij ook helpen door de link van deze blog te delen met vrienden en kennissen, heel graag zelfs!



Bedankt voor uw interesse in mijn crowdfunding & in mijn werk!



***

U kunt mijn Portugese blog bezoeken

ingridsimonsinportugal.blogspot.com


waarin ik sinds 2012 jaarlijks een (beeld)verslag plaats van mijn werkperiodes. 

Hieronder vindt u ook enkele foto's om een indruk te geven
van mijn Alentejaanse werkperiode in 2022.



 














Reacties

Populaire posts van deze blog